Kiedy start-up rośnie w siłę. Jak znaleźć dobre biuro?
Twój start-up rośnie z dnia na dzień, a kolejne rekrutacje przynoszą ci nowych członków zespołu? W takim razie z całą pewnością czas rozejrzeć się za porządnym biurem i zrezygnować z codziennego home office! Jak wybrać najlepsze miejsce? Na co zwrócić szczególną uwagę? Sprawdź kilka naszych porad w tej kwestii!
Lokalizacja na wagę złota
Jednym z najważniejszych aspektów podczas wyboru biura dla firmy jest oczywiście jego lokalizacja. Powinna być ona dostosowana przede wszystkim do preferencji pracowników, a ci z kolei najczęściej wybierają miejsca położone jak najbliżej centrum miasta. Dlaczego? Przede wszystkim z uwagi na ułatwiony dojazd. Oczywiście nie jest to przyjętym standardem. Biura w centrum są niestety dość drogie, dlatego wiele start-upów wybiera na początek budynek oddalony od centrum, który dzięki temu można wynająć dużo taniej. Nowoczesne biuro do wynajęcia, Warszawa czy Trójmiasto - w każdym mieście znajdziesz szereg interesujących ofert!
Profesjonalne wyposażenie
Kolejna kwestia dotyczy wyposażenia biura, które jest kluczowe z punktu widzenia później pracy zatrudnionych w start-upie specjalistów. Większość biur oferuje co prawda pełne wyposażenie, jednak warto dokładnie sprawdzić, czy na pewno dotyczy to również artykułów biurowych, kawy, naczyń różnego rodzaju urządzeń (jak np. kserokopiarka czy dystrybutor papieru). Pamiętaj również, że biuro trzeba udekorować, aby pracownicy czuli się w nim komfortowo! Niezbędne są kwiaty, grafiki na ścianach i inne elementy aranżacyjne, dzięki którym miejsce pracy będzie przyjemne, nowoczesne i klimatyczne.
Salki konferencyjne i budki telefoniczne
Pracownicy start-upów bardzo często zmuszeni są do prowadzenia wielu rozmów telefonicznych i spotkań zdalnych. O ile w domu wystarczy zamknąć się w oddzielnym pomieszczeniu i rozmowa przebiega w spokojnej atmosferze, o tyle biuro gwar i zamęt bardzo często bywa dekoncentrujący i utrudnia należyte prowadzenie spotkań. Jak zatem najlepiej rozwiązać podobny problem? Otóż na rynku dostępnych jest szereg możliwości! Do najpopularniejszych z nich należy po prostu wynajem specjalnych salek konferencyjnych, a poszczególne biura oczywiście je oferują. Komplikacje pojawiają się wtedy, gdy wszystkie salki są zarezerwowane, a specjalista potrzebuje pilnie połączyć się z klientem. Doskonałą alternatywą jest montaż dodatkowych budek telefonicznych, czyli specjalnie wydzielonych stref do prowadzenia rozmów.
Jeśli twoja firma prężnie się rozwija, to masz powody do radości. Pamiętaj jednak, że twoim obowiązkiem jest zagwarantowanie pracownikom odpowiedniej i komfortowej przestrzeni do codziennej pracy!